Един алпинист в Нова Зеландия


В последно време не се включвам много, тъй като съм в творчески процес...но нямам търпение да ви запозная с един човек, интересна личност от другия край на света - Нова Зеландия, който имам щастието да познавам. 😏

Нова Зеландия

Разкажи ни нещо повече за теб, от къде си, каде си сега?
Казвам се Никола Славов, но повечето хора ме знаят като Кольо Рапела...От къде съм...ами вече ми е трудно да кажа от къде съм...толкова места по света смених последните близо 30 години, но съм раждан в София, Драз Маала...Тъй като София никога не ми е допадала и там живеех повече из страната...Реброво, Лакатник, Горна Оряховица, Пазарджик...Живея в Крайстчърч, южния остров на Нова Зеландия...седем години тук, 20 години из Австралия, 2 години в Индия и междувременно в Лондон, Цюрих...Скитах преди всичко служебно по света...В България по призвание бях електро- локомотивен машинист, но не ми се отдаде да остана в професията...Бях дисциплинарно уволнен за носене на ...брада...от един партиец и след девет месеца в съда същия министър, който ми бе връчил дипломата ме освободи от договора, който имах с железниците...Тогава си казах, че специалисти в тази страна не са необходими и реших да си търся късмета по света...В момента се грижа за здравето си и не работя...Наработих се в този живот...сега ходя на риболов, карам колело, скитам из боровите гори край океана...
Един алпинист в Нова Зеландия

1. Какво те впечатли в Нова Зеландия и те накара да останеш там? Кой са местата, които не са за изпускане там? 
Много труден въпрос... Тук всичко е впечатляващо...Може би се влюбих в безкрайно красивите Новозеландски Алпи, малкото население на острова, който по територия е колкото България, но населението е не повече от милион...Тук е едно безкрайно спокойствие, което може би няма да допадне на всеки, а и Нова Зеландия е и си остана социална държава, а такива по света отдавна няма...Неолибералния капитализъм тук не съществува... Места, които не са за изпускане...цяла Нова Зеландия...След „Властелина на пръстените“ наплива от туристи е невероятен и на двата острова...няма смисъл да изброявам имена на местата, защото за не запознатия те нищо не означават, а който се интересува може да намери страхотно много информация, филми, пътеписи в интернет...

Нова Зеландия

Нова Зеландия

Нова Зеландия
Нова Зеландия

2. Кое е най-доброто място за снимки в Нова Зеландия? 
Цяла Нова Зеландия е една пощенска картичка...Най- вече Южния Остров предлага всичко, за което един фотограф не може и да мечтае...Многобройните езера, реки, върхове, ледници, водопади, фиорди, вулкани, плажове са обекти за снимки през всички сезони...новодошлия турист пътувайки си казва че от гледката пред него по- хубава няма и не може да има, но след всеки завой на пътя се оказва, че има и така с хиляди километри...необходимо е повече време, за да може да се осмисли всичко видяно и преживяна тук...Куинстаун несъмнено си е отвоювал приза на световната столица на приключенията...
Нова Зеландия

Нова Зеландия

Нова Зеландия

3. Кои са местата извън туристическите забележителности, които би препоръчала на един турист да иде? 
Много такива места има и зависи от интересите...Зависи и къде си...на северния или на южния остров...Тук абсолютно всичко е природна и туристическа забележителност, а за места в страни от туристическия поток трябва да намериш местен човек, за да ти ги покаже...Скали, пещери, заливи, ледници, езера...има много трудно или просто недостъпни меса, за които трябва да си наемеш хеликоптер, за да ги видиш...
Нова Зеландия

Птица Кеа  - Нова Зеландия
4. Пътувал си много по света, кое е мястото, на което би се върнал? 
Несъмнено Хималаите са такова място, където винаги ти се иска да се върнеш отново...Спомням си на връщане от трека към Еверест се спрях над Намче Базар да се насладя на величествената гледка към Ама Даблам, Еверест, Лхотце, Нупце...Там открих за себе си медитацията...Бях спрял за малко и според мен не съм стоял повече от 15 минути, а в следващия момент когато си погледнах часовника се оказа, че съм седял неподвижно вцепенен близо 6 часа...Подобна магия не ми се беше случвала...


Коментари

Формуляр за връзка

Име

Имейл *

Съобщение *