Пиза - още един рожден ден отпразнуван подобаващо!

Както всяка година в началото на м. Май, бях изправена пред дилема дали да купя на благоверния нова блуза за рождения му ден (който той така или иначе не посреща с особено въодушевление) или да се сдобия с два самолетни билети (ниско тарифни разбира се) за някоя дестинация…. Да ви кажа ли какво надделя в мен J
С широка усмивка на връх 24-ти Май съобщих на любимия, че заминаваме за Пиза и се започна една трескава подготовка....
Първо намерихме апартамент, задачата се оказа сравнително лесна, може би защото имаше само две седмици до нашето заминаване. И така за 250лв. общо, осигурихме 3 нощувки в малко, китно апартаментче на 200м. от камбанарията, по известна като наклонената кулата в Пиза. Закупих online билети за посещение на Кампосантото, Баптистиерата и разбира се Камбанарията. Цялото това удоволствие за скромната сума от 18€ на човек (само кулата) + 10€ общо за другите забележителности.
В началото на Юни заминахме за Пиза с ясната идея, че може да скокнем и да някое близко и не толкова туристическо градче.
И ето ни и нас след едночасов полет и 20 мин. возене с градски транспорт се приземихме на площада на чудесата…гледка като от картичка. Винаги когато съм виждала кулата на снимка ми е изглеждала любопитно съмнителна. Все някак не ми се вярваше, че е толкова наклонена, но воала:
Личен архив: Наклонената кула в Пиза

Направихме си 452 селфита, ей така за разкош и се запътихме към малкия ни апартамент, където ни чакаха собствениците. Оказа се, че сме наели част от наследствен апартамент в стара сграда на повече от 300 години, в сърцето на Пиза, от наследствени пизанци, щях да припадна от кеф. Има една определена история в това да си на толкова старо място…но това се брои за неизлечим романтизъм. Хвърлихме багажа и се запътихме към близкия пазар, за да се сдобием с кафе за закуска, малко свежа салата и разбира се, вино, паста и сирене.  Шляхме се и обикаляхме, губихме време в Пиза, но на връщане пиацата беше забележителна. Тиха, нощна, мълчалива…, а хората се бяха пръснали в заведенията и баровете, за по питие, красота:
Личен архив: Piazza dei Miracoli

ДЕН 1:
На следващата сутрин, заедно с предварително закупените билети се озовахме пред кулата в уречения час. Оказа се, че трябва да оставим чантите си в сейф преди да се качим, оставихме ги при един мил гардеробиер и хоп-хоп на входа на кулата. Влизайки вътре ме удари едно странно главозамайване, естествено в последствие уредника обясни това с потъване на кулата и наклонения й статут. Заредени с енергия изкачихме всичките стъпала на един дъх и …ехаа едни добре похарчени 18€ :
Личен архив: Пиза

Личен архив: Катедралата в Пиза

След като се озовахме обратно на земята си възвърнахме багажа и тръгнахме към Бапристиерата и Кампосантото:
Личен архив: Баптистиерата в Пиза

В гробището за мен беше доста странно да се разхождам по надгробните плочи на покоиниците и за това заобикалях по плочките, но явно само на мен ми се виждаше притеснително:
Личен архив: Кампосантото в Пиза

Какво спокойствие и каква тишина цареше в Кампосантото, беше по-скоро приказно отколкото зловещо.
След този мъничък тур по пиацата решихме, че е време да разгледаме и града. Шляейки се из улиците, попаднахме на местната ботаническа градина и срещу скромните 2,50 € направихме една приятна обиколка в страхотната зеленина. Според мен тези пари си заслужаваха напълно. Зелено, спокойно, историческо…
Личен архив: Ботаническата градина в Пиза

Следващата стъпка беше Пиаца ди Кавалиери (Площадът на рицарите) един голям площад без никакви туристи, това беше райската Пиза, само местни, с които може да се смесиш:
Личен архив: Пиаца ди Кавалиери в Пиза

И една дъъълга разходка по малките улички на малката Пиза, сред хората, в заведенията, в красивата и очарователна Италия.
Вечерта…вечерта бяхме скапани от емоции, от ходене, от снимки и от ядене на сладолед, не пропускайте джелатито в Италия!
Личен архив

ДЕН 2:
Нямаше как да не ни засърбят ръцете (краката). Забравили снощната умора тръгнахме ведро към гарата, ей я на, 15мин. пеш. Първият влак, които не се налагаше да чакаме пътуваше за Ливорно, хайде хоп и ние там. Билетче 2,60€ в посока.
А Ливорно…от любимите ми малки не туристически градчета, където те гледат странно, без хора по улиците, защото хората очевадно работят, но пък красив, средиземноморски и спокоен. Разхождахме се цял ден, седяхме по пейките, по кафетата, по площадите, хапвахме сладолед и слушахме италианска реч.

Личен архив: Ливорно

Е, не е нужно да споменавам колко сила имахме вечерта, но събрахме и малкото останала енергия и се разходихме в нощна Пиза, хапнахме в едно улично ресторантче и се наслаждавахме на последните ни мигове в Пиза.

ДЕН 3:
Трябваше да оправим багажчето (ръчен до 10кг.) и да тръгнем към летището, за да хванем обедния полет за България. Типично в наш стил (изтеглили късата клечка) имаше безумно задръстване защото половината град беше затворен, заради предстоящи празненства. Е, стигнахме навреме, сбогувахме се със слънчевата Пиза и поехме пътя към дома…

И понеже обещах, че говорим за ниско бюджетни пътувания, ето и финикийската равносметка:
Самолетни билети 2*20Е=40Е
Апартамент 250лв= 125Е
Входни такси около 55Е
Джобни около 100Е
И така за общо 320Е изкарахме общо три дни в Пиза и околията, събрахме италианско слънце, хапнахме италианска храна и напълнихме нашата кибритека кутийка с незабравими мигове и гледки.

До нови пътешествия и нека ви е слънчево и блестящо!
Ако ви е харесало, моля споделете ме :)